dinsdag 19 mei 2015

Waarom stoppen met de klassieke urenverantwoording

07:37 Posted by Unknown No comments

Waarom stoppen met de klassieke urenverantwoording

“Klanten zijn niet geholpen met een sluitende administratie of met het correct in vullen van je uren maar met werkende oplossingen die binnen budget worden opgeleverd!”

Stelling 1:
De factureerbare uren bevordert inefficiëntie en een gebrek aan innovatie, en het bestraft eerder efficiëntie. Het is dan ook geen wonder dat zo veel bedrijven stagneren.

“Waarom zou iemand voortdurend hun business model  willen innoveren in iets efficiënter als die innovatie daadwerkelijk zou leiden tot een vermindering van de inkomsten?”

Waarom wel veranderen:
Door een prijsoptimalisatie aanpak in de plaats van het uurtje factuurtje concept, is het bedrijf letterlijk gedwongen om innovatieve manieren te vinden om de efficiëntie en effectiviteit te verhogen.

“Tijd is het meest kostbare wat een mens of bedrijf bezit.
We hebben als mens gemiddeld zo’n 4200 weken. Sommige wat meer sommige wat minder.”

Stelling 2:
De belangrijkste tekortkoming van de factureerbare uren is de vertekening van de kant van de dienstverlener door een onnodige hoeveelheid tijd te besteden aan de taak.
In plaats van te  focussen op de behoeften van de klant krijgt men de neiging om het te laten passen in de timesheets.

Ik zeg niet dat ze dit express doen, maar men heeft dit vaak niet in de gaten.  Maar het probleem is dat de neiging  bestaat en het in strijd is met de doelstellingen van de klant.

Stelling 3:
Newsflash: de klant zal het een zorg zijn hoeveelheid tijd jij besteedt aan hen, ook zal het hun een zorg wezen hoeveel uw tijd kost.

Het kan ze niet schelen  al neem  je twee uur om een bepaalde taak uit te voeren, of je hebt er 20 uur voor genomen. Het kan ze gewoon niet schelen.

Stelling 4:
Het leidt tot verwarring.
Bij vermelding van de kosten met behulp van de declarabele uren is het buitengewoon moeilijk voor de klant om de kosten in te schatten en kan leiden tot frustratie.


Het opbouwen van een winstgevend bedrijf is gebaseerd op het geven van resultaten aan de klanten en niet op facturering in 0,1 of 0,25 uur.




Andere bronnen van het internet :

1.Not only does billing by the hour undermine your ability to be acquired; it has a number of nasty side effects while you’re building your business. Billing by the hour:

-          Makes customers hesitate before calling you for advice (Wouldn’t you rather be the go-to person for your clients?);
-          Creates a negative cash flow cycle because you have to know how many hours were worked before sending a bill;
-          Forces employees to fill out time sheets, making them feel as though they work in a sausage factory (No offense to the sausage workers of the world);
-          Leaves your customers feeling “nickel and dimed”;
-          Provides a disincentive for your employees to work quickly and efficiently, ultimately peopling your company with a bloated and slow-moving set of clock watchers.

2.Billing hourly actually gives you incentive to work LESS efficiently.
Since you’re being paid not for the outcome but for your time, you’ll end up taking more time to do the work. And that’s a disservice to your clients–the same clients for whom you’re supposed to be safeguarding their best interests.

The other problem with charging a hourly freelance rate is that you get into a nickle-and-dime mindset,
where you want to bill for every minute you work on something for a client. And charging for every single thing can get annoying to clients.

Conclusie:
Je bent aan het snijden in je inkomen en het potentieel van wat je kunt verdienen.
Je kunt als bedrijf of afdeling nooit meer verdienen of groeien dan het aantal uren dat er beschikbaar is in mijn optiek.



0 reacties:

Een reactie posten